Tuesday, February 8, 2011

Updates

Lama betul biar blog ini berhabuk. Maafkanlah saya yang sentiasa mengejar masa ini. Tulis entry pun tak sampai siap, biasanya draf dulu, esok-esok baru sambung. Cuti perayaan lepas, kami ke Penang. Satu keluarga besar, 3 buah kereta. Menginap di Seri Intan Resort, TM punya. Apartmentnya ok, anak-anak sakan mandi kolam sampai demam khadijah dibuatnya. Mujurlah dia demam sekejap je, bila check suhu 39.3C, terus bagi ubat demam, lupa nak bagi ubat ikut bontot tu, memang dah bawa siap-siap. Tak sampai sejam dia berpeluh-peluh terus sihat. Tapi mula ada mild selsema. Mujur juga selsema sikit je. Takde lah hingus mengalir keluar je. Trip kali ini sepatutnya 3 hari 2 malam di Penang dan 1 malam di Lumut, Perak. Tapi memandangkan kami gerak dari Penang dah lewat, maak batal rancangan ke Lumut dan terus balik Rawang. Kira 1 malam di Rawang. )

Sepanjang di Penang, kami ke Taman Rama-Rama, Toys Museum, beli jeruk di Chowrasta, makan di Padang Kota, night market di Batu Feringgi,mandi kolam lagi dan lagi, oh ini mak-mak budak semua tak join, anak-anak dengan pakcik-pakcik mereka je. Sampai tak berjalan ke mana kami sebab layan mereka mandi kolam. Apapun memang best, sangat relaxing, apartment tu a bit private, tak ramai orang, kami sempat jalan-jalan tepi pantai belakang apartment tu. Gambar tak banyak ambil sebab selalu tertinggal kamera ataupun terlupa dan takde mood nak bergambar. Dalam perjalanan balik, kami singgah Bukit Merah Laketown Resort, tak sempat nak join aktiviti sebab dah petang. Sempat beli souvenir je. Kami dah pergi tahun lepas. Moga lain kali boleh bawa yang lain pergi pula.

Nampak apa ada dalam gambar ini? Ya atas jambatan Pulau Pinang. Sayup-sayup di hujung tu gambar jambatan yang melengkung tu.

Entry bergambar akan menyusul nanti.

4 comments:

Miss FZ said...

kalau lalu jambatan ni saya mesti rasa cam jambatan tu menuju masuk ke laut.hehe.

mirah said...

Fara, itulah kan.
Mula-mula nak naik feri, tapi entah tetiba cancel lak. Malas nak menunggu. Hihi

Dayah @ Real Ummu said...

datang penang tak bagitau..kalau tak leh jumpa..:)

mirah said...

Dayah, a ahlah lupa ckp kat dayah.
masa kat sana, teringat kat dayah tp tak tahu nak contact mcamana. internet pun takde kat sana..huhu