Monday, September 22, 2008

Ramadhan kian hampir ke penghujung

Ramadhan hampir berlalu meninggalkan kita. Hanya mereka yang berjaya mengambil peluang memanfaatkannya sahaja lah yang beruntung. Namun, Allah itu Maha Agung, Maha Besar dan Maha Penyayang. Terasa kecil dan jauhnya diri ini.
Memang terasa ramadhan kali ini mencabar sangat dengan karenah anak2 dan kekangan waktu yang ada. Namun, dengan ramadhan yang masih berbaki ini, moga2 Allah permudahkan urusan hambaNya ini untuk melipat gandakan usaha mencari keredhaanNya. Moga2 Allah terima amalan2 yang telah dilakukan, moga2 juga Allah makbulkan segala doa hambaMu ini. Sesekali terasa sungguh malu kerana hanya meminta pada Mu tetapi apa yang telah kulakukan untuk meraih cintaMu.. namun, kerana Engkau Maha Pengasih dan Penyayang..Engkau tidak pernah berkira.
Doa di bulan Ramadhan ini insyaAllah akan dimakbulkaNya, jadi, marilah kita sama2 banyakkan doa, moga2 di kesempatan ini, Allah makbulkan permintaan kita..
Dan juga, sama2 lah kita merebut malam lailatulqadar, malam yang sering dinantikan tiap kali ramadhan datang. Moga Allah masih berikan kita kesempatan mungkin utk terakhir kalinya..


No comments: