Thursday, August 11, 2011

Port Dickson TM's Resort

Saya skip sambungan entry umrah itu dahulu ya. Bagi chance entry lain pula, entry Ramadhan pun belum sempat tulis lagi. Apapun, moga ada yang baik dari perkongsian ini.

Kami ke TM Resort di Port Dickson ni 2 minggu sebelum puasa lepas. Buat tempahan awal, saja bawa anak-anak jalan-jalan dan mandi kolam. Sejak sebelum pergi Umrah dan selepas baliknya belum sempat rehat dan dah lama tak bercuti. Kali ini bawa keluarga mentua pula. Not bad lah resort ini, terletak di Teluk Kemang. Pantainya pun cantik, kebetulan masa kami pergi tu, di dataran sebelah resort tu ada buka gerai jualan. Dan yang paling gembiranya anak-anak lah, mereka mandi kolam 2 jam lebih baru naik sampai kecut-kecut badan. Boleh pula pada sebelah malamnya mereka tidur lambat. Itupun kena paksa tidur sebab esoknya adalah hari sukan Aisyah. Maka, kami kena balik awal pagi dari PD untuk sampai sebelum pukul 8.30 pagi di Serdang. Kami tempah semalam je, masuk Sabtu dan keluar Ahad. Tapi, lepas subuh Ahad tu kami dah keluar, tinggal ahli keluarga yang lainlah stay sampai tengahari.

Cuma, kami berpendapat makanan yang dijual di sekitar kawasan itu kurang sedap dan menarik. Kami sampai sana dalam pukul 3 petang lebih, dengan tak lunch lagi, jadi dah daftar masuk terus cari kedai makan. Tak kenyang sebab frust dengan nasi goreng yang diminta. Pada malamnya pula, kami piknik dalam rumah je sebab mak mentua bawa lauk-pauk dan masak nasi di situ. Masa ini, saya tengah tak sihat. Beberapa hari sebelumnya pulun bawa balik kerja ke rumah dan buat pada awal pagi. Cukup 3 hari stay up tengah malam, saya dapat pakej batuk, selsema dan hilang suara. Huhu pastu malam tu pula adik ipar bawa beberapa biji durian, saya makan 2 ulas buat hilang rasa teringin tu, esoknya takde suara nak bagi sokongan moral pada Aisyah main sukan. Hihi..

Seronok mereka main air. Pelampung tu dah berbulan beli masa tengah sale. Yang Aisyah punya tu ok lah besar, yang Khadijah punya kecil sedikit tapi sesuailah dengan dia. Cuma yang besar tu lagi best floating power dia.

Khadijah suka buat peace ni.
Mereka buat swimming pool tu macam kolam sendiri, ditambah pula tak ramai orang masa ni. Seronok mereka main air. Saya tak join pun, malas nak basahkan baju. Tak kuasalah dengan badan tak sihat masa tu.
 
Sekali tengok macam private swimming pool belakang rumah je kan. Hihi..
InsyaAllah nak datang lagi ke sini. Masing-masing rasa singkat sangat percutian itu. Tunggu lepas raya dan selesai beberapa perkara lagi ni ya anak-anak. nanti kita datang lagi. takpe, abah dapat separuh harga, kita kena ambil peluang tu. Kan abang, kan? :)

2 comments:

lia said...

Owhhh lia xtau c2 complete dgn swiming pool...

Husband plan nak p c2 lps ramadan ni...

mirah said...

Ada Lia. Not bad tempatnya. Sebenarnya ada kafe juga dalam tu, tapi masa kami pergi tu ada family day siap entah, jadi mereka dah booking kafe tu. Maka kami kena cari tempat makan di luar.