Tuesday, September 8, 2009

Tag dari K Suealeen

K suealeen telah tag saya (lama sudah, tak ingat dah bila), dah lama juga draft tp unpublish. Kalau lagi lama diperam ni, mungkin saya akan lupa terus..haha maka haruslah saya cepat-cepat buat ni kan.

1.Berapa umur anda?
28 tahun.

2. Anda berasal?
Dari besut, terengganu. Mak saya orang besut, ayah saya orang kuala terengganu.


3.Berapa adik beradik anda? Anak yang ke? Brp lelaki n perempuan?
7 orang, saya anak no. 4. 5 lelaki dan 2 perempuan.


4.Sekolah terakhir anda?
Sekolah Menengah Tengku Mahmud.


5.Bila terakhir anda memotong rambut?
Lama dah, lupa pula bila.


6. Shampoo apa yang anda gunakan sekarang?
Rejoice.


7. Anda gemar menjahit? Kalau tidak nyatakan sebab
Gemar itu tidaklah tapi tahulah menjahit. Heheh siap backing diri sendiri tuh.. Tapi ada hajat nak beli mesin jahit tau, jeles tgk orang lain kreatif menjahit.


8.Jika duduk di rumah, adakah anda suka menghias diri
Setakat kemas, bau wangi sket adalah.


9. Apakah kerja rumah yang paling malas anda hendak lakukan?
Sapu lantai tapi apakan daya, kenalah kerjakan juga.


10. Soalan terakhir.. bagi 5 kenangan MANIS yang tak dapat anda lupakan sampai bila bila
- masa konvokesyen pertama tahun 2004. Sebab inilah pertama kali abahmak masuk hall tengok anak dia graduate. Masa abang, dia konvo kat oversea, manalah makabah nak pergi kan.
- mandi-manda di sungai dengan abah, mak dan adik2. Dulu masa kami kecik dalam umur awal belasan tahun kot, abah selalu bawak kami pergi kebun pada tiap hujung minggu, pastu bawa kami pergi mandi sungai berhampiran. Best weh, air cetek je, bersih sangat, takde orang pula tu.
- masa hari pernikahan dengan suami tersayang :p
- kenangan tak boleh lupa juga bila pertama kali melahirkan anak sendiri - aisyah humaira'.
- tak tahulah kenangan manis ke tak ni, tak kot tapi nak cerita gak lah, dulu depan rumah tok kami ada kolam kecik tapi dalam juga lah, pastu ada jambatan kayu buat laluan pejalan kaki. Memang confirm kena lalu situ kalau nak pergi rumah tok sebab jalan lain takde. Dah lama pastu baru jiran sebelah bagi tanah dia sket buat jalan masuk kete, so kolam tu kena timbus. Pasal kolam tu, saya takut tau sebab macam-macam ada dalam tu, tapi kami suka memancing kat situ (kami=dengan abang2 saya). Pada suatu hari, dalam asyik dok membongkok, saya boleh terjunam jatuh dalam kolam tu. Ngeri weh, tak boleh lupalah, geli geleman pun ada, ye lah terkenangkan berudu, ular air, ikan-ikan dan segala bagai lagi. Namun, kolam itu telah menjadi tempat permainan kami suatu masa dulu. Kenangan tu. Belajar tangkap belalang di belakang daun keladi di tengah panas terik nak buat umpan pancing, juga boleh pergi gali tanah cari cacing. Semua tu berlaku masa abang2 saya ada di rumah sebelum mereka masuk asrama. Kenangan dengan arwah abang saya. Takkan boleh lupa sampai bila-bila.

p/s: peace to k sue, hutang tag yang banyak nih, ada lagi 3 yang baru.

1 comment:

suealeen said...

janji buat... kenangan masa kecil yang pahit pun rasa manis. sebenarnya tak dapat nak klasifikasikan ia camne kan...