Wednesday, May 12, 2010

25

25 apa? Khadijah lah, hari ini berusia 25 bulan. Dah lama saya tak buat entry pasal dia kan. Eh kali ini pun nak update ringkas je, tak sempatlah sekarang ni nak berblog lama-lama. Khadijah baru baik batuk, selsema. Sambung dengan aisyah pula ni ha, dah 4 hari demam on-off je, tadi dengan confident bagi dia ubat voren supp yg masuk ikut bontot tu kan, sekali panik bila kat plastik ubat tu tak tulis untuk demam. Huhu, msg tanya kak g untuk confirmation, tapi dia belum reply. Terus saya on laptop dan goggle, oh mujurlah mmg ubat tu prescribed utk demam yang tinggi pun. Saya confident bagi sebab memang saya ingat ubat tu untuk demam, adalah sekali lawatan pergi klinik dapat ubat tu. Tu yang tak pandang kiri-kanan, ambil dan terus bagi. Bila dah bagi, baru nak baca plastik ubat. Bad me. Lain kali janganlah buat lagi, kawan-kawan pun jangan tiru ya.

Sekejap tadi check badan aisyah dah berpeluh. Kira cepatlah kesan ubat tu. Harap-harap aisyah cepat sembuh. Ok saya nak tidur. Tadi mengantuk amat, gara-gara rasa macam salah bagi ubat kat aisyah tadi, buat saya sakit perut dan segar mata terus on laptop.

5 comments:

rafiza said...

Salam KakMirah

ye, mmg kena hati2 pun bg ubat supp tu, sbb rupanya ada berjenis2 jugakla, yg kami pernah dpt untuk demam n muntah2..

tapi utk demam selalunya tulis kat luar tu paracetamol kan?

sy selalu beli di farmasi yg display je, confident sikit nak bg sbb yg display di farmasi maksud bukan ubat yang dikontrol..tapi mmg bg waktu mlm je time demam tinggi, siang2 selagi boleh bg sirap, mmg bg sirap je..

hajarus said...

semoga aisyah cepat sembuh.. :)

mirah said...

rafiza,

akak tak pernah beli ubat tu, in fact tak pernah try bg sendiri pun. Tp sebab semalam rasa badan dia panas sgt, makan ubat pun tak jln, tu try bagi tu. Alhamdulillah ok dah dia. Semalam dgn pagi ni td tak demam dah. Tp still dia tak pergi sekolah. Takpelah kasi chance rehat hari ni.

mirah said...

Hajar, terima kasih. Amin.

Kauthar said...

mengikut pengalaman saya, ubat supp tu untuk demam tinggi, mmg cepat turun suhunya..tapi kena berhati hati sebab suhunya boleh naik balik dengan cepat jugak..semoga aisyah cepat sembuh ye :)