Monday, February 22, 2010

Uhuk uhuk..

Saya batuk sejak beberapa hari lepas, yang pasti sejak balik dari melaka. Kat sana, saya banyak minum air yang beli kat tepi jalan tu, saya tak boleh minum air ais sangat, tapi sebab cuaca sangat panas, tekak rasa dahaga je, dalam dok beringat pun, minum juga. Maka, saya dapat sakit tekak dan batuk, selsema pun nak menjelma gak ni. Semalam dah pergi klinik, risau jangkit kat anak-anak, dah lah mereka baru baik. Tapi, sesekali dengar juga khadijah dan aisyah dok keh keh batuk. Pagi ni, dah suruh pengasuh bagi ubat batuk kat khadijah.

Doakan saya cepat baik ya. Teruk juga rasanya bila batuk ni, maklumlah dah lama tak jatuh sakit sebegini. Kesakitan itu merupakan satu ujian dariNya, tanda kasih sayangNya juga. Bagi menghargai masa senang sebelum tiba masa susah.

6 comments:

Dayah said...

moga lekas sembuh....makan obat ok..

mirah said...

Dayah, thanx ya.. mirah ni mmg jenis malas makan ubat, tapi demi tidak menjangkitkannya pd anak2, kena makan gak lah.. huhu..

hajarus said...

moga cepat sembuh yer.. skang memang musim panas sangat... banyakkan minum air masak ye kak...

eynda said...

Moga cepat sembuh :-)

mirah said...

hajar,
thanx ya..
dah bergelen rasa minum. Errk ke perasaan je? hihi..

mirah said...

k eynda, thanx.. :)