Thursday, January 3, 2013

Tahun 2013 - tahun untuk belajar lagi



Tahun baru azam baru. Bercerita pasal azam ni kan. Azam saya untuk blog ini ialah untuk menulis perkara-perkara yang boleh mendatangkan manfaat dan memberikan info berguna kepada pembaca. Bukan entry yang suka hati syok sendiri je. Yang penting, mesti ada mesej. Di samping perkongsian keluarga, semoga maklumat yang ditulis membantu orang lain dalam setiap apa dilakukan.

Konsep maklumat di hujung jari memang merupakan satu kebiasaan dan keperluan sekarng ini. Kita sentiasa nak maklumat segera dan pantas, maka kita pilih untuk google sahaja di internet. Seperti kita inginkan maklumat yang tepat, begitu juga orang lain, maka setiap apa/ maklumat yang kita tulis perlulah tepat dan betul agar kita tidak terjebak dalam penyalahgunaan maklumat atau menyusahkan orang lain. Marilah kita bertanggungjawab di atas apa yang kita tuliskan. 

Semoga Allah permudahkan urusan seharian kita. Semakin tahun bertambah, makin hampir diri kita dengan kematian sebenarnya. Marilah kita menjadi orang yang bijak iaitu dengan mengingati mati. Semoga ada ganjaran pahala di setiap apa yang kita lakukan. Amin.

Another year to cherish. A year to fulfill a dream to be a student again. 
Tengok balik entry ini membuatkan semangat makin membuak-buak. Cepatlah approve permohonan itu, nak mohon cuti belajar pula.

3 comments:

lia said...

tiap hari adlh hari utk memperbaiki diri kan ;)

mirah, nak tnya sesuatu... lia msg d fb ya...

mirah said...

betul tu lia.
ok pm lah ya

isabelle frankly said...

insyaAllah dipermudahkan.
all the best for the new journey