Friday, November 16, 2012

Siapakah yang menciptakan adik yang comel bagimu....

Siapakah yang menciptakan adik yang comel bagimu..
Siapakah yang menciptakan kakak yang sayang padamu..
Siapakah yang menciptakan dirimu..
Siapakah yang menciptakan ayah dan ibumu...

...........................................
.................................................

Perenggan pertama je saya ingat. Itulah lagu yang Aisyah nyanyikan bersama rakan-rakan sekelas di semasa Majlis Ihtifal TASKI dia Ahad baru-baru ini. Lagu yang bagus, saya rasa ia daripada Indonesia. Terima kasih tidak terhingga kepada guru-guru Aisyah sebab menjaga, mendidik, mengajar, dan membesarkan Aisyah dengan sentuhan Islam dan modul ABIM selama tiga tahun ini dan Alhamdulillah Aisyah menjadi antara 3 pelajar cemerlang.

Bersama hadiah dan trofi kanak-kanak cemerlang.

Terima sijil tamat belajar.
Aisyah sayang, Tahniah anakanda di atas pencapaian tersebut. Masamu masih panjang nak. Untuk berjaya, perlukan usaha, kerajinan dan disiplin yang jitu. Semoga Allah sentiasa memberikanmu petunjuk, rahmat dan kasih sayangNya sepanjang hidupmu.

Bila sampai rumah, baru perasan, hanya gambar aisyah yang diambil. Gambar adik-adiknya pun takde. Haha gara-gara penuh handbegs kiri kanan, gadjets etc. Esoknya, abah mesej "Tahniah kpd Aisyah krna cemerlang dlm pljaran, dan syabas kpd abah n umminya diatas jasa kalian. Tq". Hihi my reply "Hehe Tq abah. Still long way to go. Do pray for us always". Hehe gaya macam Aisyah dapat result SPM kan. Takpe, insyaAllah moga kejayaan sentiasa bersamanya. 

Terima kasih Abah dan Mak. Actually, pencapaian itu kecil sahaja, jasa kami pun belum banyak mana. Masih mencuba menjadi ibu bapa terbaik buat anak-anak, ada masa menjerit-jerit juga, ada masa gelak bersama, ada masa ada yang kena rotan juga, ada masa ada yang sakan berpeluk cium. Kami masih perlukan doa-doa abahmak dalam kami menghadapi hari-hari akan datang. Terima kasih kerana sentiasa bersama kami. Biar jarak kita jauh, namun sentiasa dekat dihati dan abahmak sentiasa dalam doa kami.

Projek nak buat family photoshoot tak menjadi. Dapat bergambar semua adik beradik dengan abahmak ni pun jadilah. Gambar spontan sebelum adik yang nombor dua bongsu hantar adik bongsu balik Penang di pagi hari majlis kenduri aqiqah dan solat hajat di rumah abahmak raya haji baru-baru ni. Love you guys..forever. May Allah Bless All of Us.




2 comments:

Tirana Mutiara said...

Tahniah buat Aisyah dan juga tahniah buat mama dan abah Aisyah.. Semoga Aisyah akan terus berjaya di bawah bimbingan abah dan mama

mirah said...

Terima kasih kak Tirana.. :)