Saturday, April 14, 2012

12 April 2012 - ulangtahun ke-4

Selamat ulangtahun kelahiran ke-4 anakanda Khadijah Nur Syifaa'. Abah ummi doakan kesejahteraanmu sentiasa, moga membesar sihat, menjadi anak yang solehah dan sentiasa dalam rahmat Allah. 

Walaupun masih selesa dipanggil dan memanggil dirinya sendiri sebagai 'adik', dia memang sudah besar, ditambah sejak bersekolah di taski ni, memang nampak perubahannya. Biarpun belum kenal semua huruf dan menulis dengan baik, tapi dia seorang penghafal yang baik. Yang itu sangat jelas kelihatan. Lagu-lagu dan doa-doa serta bacaan dalam solat memang dah banyak dia dah hafal dalam masa 4 bulan ini. Dia takde menunjukkan unsur cemburu bila ada adik baru ini, malah protective juga terhadap adiknya.

Kalau ingat balik kisah kelahiran dan episod berada di NICU dulu memang tak sangkalah dia membesar sihat hari ini. Kami sangat bersyukur di atas kesempatan yang Allah berikan untuk Khadijah bersama kami higga ke hari ini. Moga dia sentiasa dalam pengawasan Allah.


3 comments:

Nadiah Sidek said...

selamat hari lahi khadijah :)

mirah said...

Thanx auntie nadiah.. :)

Puan Hazel said...

salam Mirah,

Happy belated bday to Khadijah! While BW saya ada nmpk seblm ni u ada post pasal tonsil khadijah. How she's now? My 4-yrs angel is having tonsil right now, dia x demam & sentiasa active & doc dh bg ubat tp tonsil tu masih gitu jgk.. we prefer not to remove the tonsil via operations.. any advise? Tq dear