Thursday, October 13, 2011

Dirikanlah solat..

Anak-anak kecil ni innocent kan..

Semasa di rumah makabah tempoh hari. Muaz jadi imam, Anas, Aisyah dan Khadijah jadi makmum.
 
Bersangka baiklah dengan Allah. Dia sedang menguji kamu.

4 comments:

Amiizaa2001 said...

cute sangat:) anak kecil senang dilentur dari usia awal senang nak bentuk bila dah kealam persekolahan:)

mirah said...

K Mieja,
itulah harap2 nya mudahlah nanti bila suruh solat, tak perlu diingatkan dan dipaksa2.

Dalam gambar tu, Anas sakat Aisyah, ada scene menangis lepas tu. Itu solat maghrib, pastu sambung main. Masuk Isyak, abg Muaz mereka ajak solat. Sejuk hati tengok kan..

Nurull 101 said...

Diorang tu masing2 umur berapa? tahniah mirah...sbb dapat didik mereka dari kecik..

mirah said...

nurul, anak sedara saya,muaz 8 thn, anas dan aisyah 5 thn, khadijah 3 thn. muaz dan aisyah kira dah pass lh solat. ahamdulillah bacaan dlm solat semua dh ingat. yg dua lg tu tahu ikut je lh.

mereka bljr d taski, tp bila bl rumah, mmg tiap hari ajk solat maghrib sama. lama2 diaorg dh tahu buat sndiri..