Monday, November 1, 2010

Ke klinik ENT minggu lepas

Ok kalau ikutkan malas nak cerita kat sini sebab kena spent 4 jam setengah kat sana, alaih-alih tak jadi buat test tu. Boleh imagine macammana stress tak saya berkejaran dengan si kecik lasak Khadijah tu, paksa suh tidur sebab test tu hanya boleh buat bila dia tidur dan taknak tidur-tidur. Cergas yang amat padahal pagi tu dia bangun awal jam 5 pg dan belum tidur selepas tu. Kronologinya sampai hospital daftar bagai dalam pukul 8pg. Pastu nurse cakap klinik buka jam 9pg, jadi kamipun pergilah breakfast lagi sekali, lagi sekali tu sebab kat rumah dah makan. Hanya untuk nak mengisi masa lapang sahaja. Pukul 9pg, nurse bagi ubat tidur kat khadijah. Masa berlalu dan akhirnya jam 11.45 pagi baru dia tertidur. Lepas tu kena tunggu turn pula. Elok je pukul 12.15 tghri jumpa audiologist tu, dia tampal apa yang patut, instinct saya rasa khadijah akan bangun. Memang betul pun, maka tak dapatlah buat test tu. Menangis lah dia sedar-sedar tengah baring kat katil dan orang dok pegang-pegang kepala dia. Saya cakap tak dapat, takpelah saya nak balik, taknak tunggu sebab saya nak kena masuk ofis. Pastu audiologist tu tanya kenapa kena repeat test tu sebab last year dah buat. Alahai manalah saya tahu, saya follow je lah appointment suruh datang ni kan. Cuma saya explain lah masa buat tahun lepas, result memang lulus, tapi graf per second bagi telinga kiri tu naik lambat sket. Pegawai tu cakap, biasanya takpe jika lambat naik asal lulus dan dari observation, anak tu dapat mendengar dan bercakap. Saya bagitahu memang khadijah boleh dengar dan dia boleh bercakap. Dia pun ajak pergi buat another test yang simple je, siap dalam masa 2 minit je, dia test nak tengok telinga khadijah ada blocked ke takde dan dia cakap both telinga ok.

Sebab itulah saya rasa stress sket sebab dah wasted masa dan bila sampai turn, dimaklumkan it's not appropriate pun nak kena buat test tu. Patutlah ada makayah kekadang culas datang appointment kat hospital sebab kekadang menyusahkan mereka dan benda-benda unexpected macam ni lah berlaku. Tapi, saya tak serik. Next week ada lagi appointmnet dengan Paed ENT khadijah, ini untuk kes dia ada snoring and wheezing. Demi kesihatan anak-anak dan selagi belum confirm dia selamat dari sebarang penyakit, maka saya akan sedaya upaya buat untuk kesejahteraan dia. Bebel-bebel juga, tapi lepas tu hilanglah. Haha.. Rasanya untuk tahun ni, next appointment ni lah yang terakhir. Next after that, later on January 2011, appointment dengan Paed khadijah di Klinik Peadiatrik.

2 comments:

Nieza Ishak said...

mudah2an semuanya ok mirah ...

mirah said...

itulah,insyaAllah..