Saturday, March 31, 2012

Minggu ke 37

Mungkin ini entry akhir sebelum saya bersalin. Sehingga hari ini, alhamdulillah keadaan saya sihat. Sekaranga ini, perut asyik mengeras dan baby pun banyak gerak. Semalam check up dengan Dr Fatimah, berat baby dah 2.9kg, mm..the biggest baby so far compared to Aisyah 2.2kg, Khadijah 0.934kg. Dr cakap kalau by next week tak bersalin, dia akan check pintu rahim. Dengar je pun saya rasa ngeri dah, moga-moga saya dapat bersalin secara semulajadilah, saya dah bersedia ni. Berat terkini saya ialah 66kg juga paling gemuk dalam sejarah hidup. Rasa badan berat sangat dah.

Persediaan untuk kelahiran kali ini, insyaallah rasanya dah siap. Beg saya dan beg baby dah masuk kereta. Banyak juga barang beli baru seperti katil baby, sebelum ini ada playpen je, playpen tu dah lama dan cadangnya ia akan bawa ke rumah pengasuh baby nanti. Beli sterilizer supaya lebih manageable untuk steril botol susu nanti. Pump susu guna yang masa khadijah je cuma beli spareparts baru. Since kali ini insyaallah baby boy, maka banyak jaga beli baju, blanket, almost everything in blue lah kan.. Persediaan untuk simpan susu pun kena buat awal. Saya dah beli botol dan storage beg untuk kegunaan dalam pantang nanti. Mudah-mudahan berjaya dan dipermudahkan misi menyusu kali ini. Untuk saya pula,bengkung lama masih elok, nursing bra,nursing pads dah beli. Cukuplah tu rasanya, kalau ada yang kurang nanti masih boleh beli nanti kan.

Yang penting sekarang ialah persediaan mental. Kena banyak doa dan solat hajat agar dipermudahkan urusan bersalin saya nanti. Doakanlah segalanya dipermudahkan bagi kami ya. Biarpun dah nak masuk anak ke-3,masih lagi rasa nervous dan tak tentu arah bila fikir nak bersalin ni. Hihi..



Published with Blogger-droid v2.0.4

3 comments:

eLL said...

semoga semua berjalan lancar yer dan dipermudahkan segala2nya

Pnut said...

Insya-Allah akak doakan selamat semuanya.. seronok baca org nak dapat baby... tumpang gembira

mirah said...

eLL,
terima kasih. AMin.. :)

K pnut,
terima kasih juga.
hehe nanti kita jumpa lagi tau, sekejap je khadijah dgn alesya tu dah 4 thn kan.. :)