Wednesday, March 14, 2012

Bandung 2012

Alhamdulillah kami selamat pergi dan balik dari Bandung, Indonesia. Memang tak sangkalah ada juga rezeki nak ke sana ini sebab saya kan tengah menghitung hari untuk bersalin. Memang tawakal habislah ni kalau ikut doktor pakar, memang dia tak benarkan saya travel jauh apatah lagi naik flight sebab saya pernah melahirkan anak pra-matang kan, tapi merujuk kepada doktor lain pula, dia cakap keadaan saya ok, risiko di mana-mana pun ada, maka dia cakap bincang dengan suami bagaimana. Suami saya memang nak saya pergilah kan, tiket penerbangan ini kami beli hampir setahun lepas, masa tu saya belum pregnant pun lagi, sebab itulah tak jangka dapat pergi juga. Nikmat Allah mana yang ingin kamu dustakan, kan. Kisah pengalaman naik flight dengan kandungan 34 minggu nanti saya cerita lain ya.

Keseluruhannya, pengalaman 4-5 hari berada di sana memang sangat dihargai. Selain membeli-belah di Pasar Baru, Toko 3, Jalan Riau, Jalan Dago, pasar pagi di Gedung Sate, kami berkesempatan ke Taman Safari Bogor, Puncak dan Tangkuban Perahu. Dalam itinerary asal, ada perancangan ke Kawah Putih, tapi atas nasihat pemandu, yang katanya di sana takde apa sangat yang menarik dan perjalanan sahaja dah 3 jam, mahu hari ahad akan sesak jalannya, maka kami tukar dengan acara shopping lagi. Hehe..Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar.

Khadijah yang sedang kurang sihat sekarang ini, kepenatan dan hilang selera makan agaknya semasa di sana buatkan dia lemah dan badan dehydrated. Semalam kena drip air sebotol di Azzahrah. Doktor cadang untuk admit dia masuk wad, tapi saya minta bawa balik rumah dan monitor dari rumah. Saya yakin dia akan lebih cepat recover jika berada di rumah. Alhamdulillah nampak baik-baik saja pagi ini..

Nanti gambar dan cerita lanjut akan menyusul. InsyaAllah.. :)


2 comments:

Oyis said...

Alhamdulillah semua slmt. seronot nya pegi bandung. teringat zaman saya baru2 kawen pegi dgn husband (ikut husband keja luar di sana). mmg best. kalo ada rezeki, mau rasanya pergi lg :)

mirah said...

itulah mujur semua selamat ni. seronok kan shopping tp baru2 ni takdelah shopping sgt sebab sentiasa dalam mode 'berhati-hati'. InsyaAllah ada kesempatan, nak pergi lagi.. :)