Wednesday, October 27, 2010

Sape nak ikut g Vietnam?

Saya tak pergi pun nanti. Tolong prepare perkara-perkara untuk bos bawa pergi dan establish connection. Nak establish connection ni sukar sebab takde contact email address yang valid. Bila buka webpage seperti alamat tertera, yang keluarnya webpage under construction. Try send email berkali-kali, dapat notification failed, delayed etc. Dan petang semalam bos besar marah kat pegawai sebab tak buat kerja. Aik? terima sajalah nampaknya. Ok ada misi penting kena buat setibanya ke ofis nanti ni.

Siapa cakap buat kerja admin. ni senang. Tugasan yang non-stop. Dan pelbagai cabarannya. Saya suka juga kerja sekarang walaupun saya suka juga dapat duduk di lab buat research. Entah. Kekadang confused pula nak jadi apa ni. Eh dah jadi macam sekarang pun dah syukur ni. Bekerja di mana-mana sahaja akan ada cabarannya. Paling saya tak suka, bila ada budaya menjatuhkan orang, bermuka-muka dan tidak menghormati orang lain. Ok walaupun kita pegawai, masih perlu kena ada rasa hormat pada staf bawahan. Dan saya berpegang pada what you give, you get back. Hari ini kita buat pada orang lain, esok mungkin kita dapat balasannya atau biarlah orang buat jahat pada kita, tak jatuhnya martabat diri jika kita merendah diri dan tidak balas balik apa yag dibuat pada kita. Allah tu kan maha mengetahui.

Eh dah melalut pula. Nak join pergi Riau macam tak dapat approval. Yang ke Vietnam ni hanya bos-bos je yang pergi. Dr, bawalah saya pergi Brunei ke Singapore ke ikut buat research tahun depan ya...hahaha..macamlah bos dengar, pastu macamlah banyak duit research tu, pastu macamlah terlibat sangat dengan research tu. Ok dah, dah confirm tak dapat ikut. Pastu, masih ada ke saya kat sini nanti?
Ya lah, ajal maut, jodoh pertemuan tu kan bukan dalam pengetahuan kita,kan.

Dah jom sambung buat kerja. Sambung kat ofis nantilah maksudnya...

No comments: